Ahad, 24 Oktober 2010

catatan 25 Oktober 2010

assalamualaikum w.t.b (O_o?
hye selamat pagi..memang pagi nie amat indah..
semua org sekarang nie tgh sibuk dengan kerja masing-masing
diharapkan apa yang kita lakukan pada hari ini memberi kita seribu makna kepada kita..
Alhamdulillah kita masih dikurniakan lagi nafas oleh Allah S.W.T
jadi xjd masalah untuk kita terus beribadat kepadaNya. :)

lokasi aku skrg di kelas sambil menyelak-yelak blog cikgu2 sejarah
diaorg beri banyak soalan sejarah stpm bagi persediaan akhir kami untuk menghadapi stpm
yang bakal menjelma xlama lagi..
oke guk en..nk thu tak markah sejarah aku lagi tinggi dari budak lelaki..haha..
tp aku thu dorg lg HEBAT menghafal sejarah..tp walaupun aku sorg je student sejarah
aku akan buktikan kpd diaorg yg aku pun bolee laaaa.. :) Alhamdulillah sebab aku dapat
menyempurnakan tahap pengingatan aku dengan baik sekali...
malam 2 aku punya laa STRUGGLE smpai bengkak2 mata..tp still stay cool jee..heeehe..
sebelum exam aku call mak aku ..hope she'll pray for me same as my dad too..
buat2 persediaan yg terakhir nie lecturer sume bg byk rangsangan yg baik utk kte org x tension2 dan putus asa dengan apa yg kte org dh lalui selama nie..

bak kata cikgu Deghih ari 2 mse jumaat time solat hajat utk spm & stpm sebelum ke surau An-Nur: "apa yang dah lepas sudah..awak semua xpayah nk ambil hati dekat cikgu2 sini..awak dah lalui macam2 perkara sepanjang 1 tahun setengah di SMTI dan jangan give up dan tinggal hanya xsampai sebulan utk awk hadapi peperiksaan sebenar"

siyes ckp mmg kata2 cikgu Deghih masih dlm ingatan aku..sme jugak ngan kawan2 yg lg 6 org 2..aku pun doakan akan kejayaan mereka supaya kami 7 org batch Form 6 yg pertama akan buktikan ke UNIVERSITI tahun hadapan..InsyaAllah...

dalam kelas pun kteorg dah xbyk study gle2 tp byk fokus pd ujian2 kecil..
cikgu azrina byk bg soalan pengajian perniagaan jd tiap2 minggu mesti ada ujian..
lumba2 pulun markah sape paling HEBAT..haahaha..
oke guk persaingan yang sihat dalam kelas kn..

tp yg penting semangat kami xpernah padam walaupun sering dilanda ujian yg kadang kala
memang jatuhkan semangat kami..
tp berbekalkan doa dan nasihat dari ibu bapa serta lecturer yg selalu memberi semangat
kami terus menjadi seorang yang rasional dan lebih matang dalam menghdapai apa jua rintangan.. ble ingat2 balik apa yang dh kami semua lalui memang teruk dan bukanlah nk bukak aib sape2 tp kte pun kne ingat setiap perkara yg kte lakukan di atas Muka Bumi ini akan dipaparkan kembali apabila di Akhirat kelak..Hanya Allah sahaja dapat membalasnya..
semoga dengan apa yang kami lalui sepanjang menuntut di sekolah ini dapat memberi kami pengalaman untuk meniti ke alam dewasa yang lebih mencabar.. Syukur juga kepada Allah S.W.T sbb menuntut di sekolah ini memberi pengajaran dan expose yang baru..
perkenalan dengan kawan-kawan yg lain latar belakang juga sedikit sebanyak aku berkongsi pengalaman hidup bersama mereka..tambahan pula aku berkawan dengan pelajar-pelajar tingkatan 4 yang sekarang nie tingkatan 5 yg banyak ragam dan kerenah mereka ..
ada jugak yang rapat dengan aku dan ada juga yang membenci aku (tak baik buruk sangka) heehe..alasannya aku nie sukar utk senyum :(
org yang xkenal kte mmg salu ckp cm 2..sme laa jugak aku..kdg2 jee..
tp igt Iman Al-Ghazali pun ada ckp jgn buruk sangka sesama muslim..

budak2 tingkatan 4 pun ramai yg kenal aku..malah dorg lebih better dari tingkatan 5..
bukan dorg jahat tp nakal jee..ermm..pening2..hari2 tension ngadap budak2 nie tp kn seronok jugee..lps nie ble aku dh tamat sekolah mesti rindu nk menghadapi karenah budak2 nie sume.
xde spe salah xde spe betul (sume org tgh diuji oleh Allah) nk tgok tahap kesabaran iman kte..

yg bestnye lg sbb tiap2 hari selasa kami ada usrah..dulu mse zaman lower six aku salu usha budak2 tingakatan 5 buat satu group tiap2 hari selasa then majoriti pakai tudung labuh2..
jd aku pun mendekat2kn la diri ngan dorg..mule2 segan sikit tp lme2 suraya ketua aspuri dorg ajk aku join..segan..tp join guk laaa...hehee..so mulai hari 2 aku dh start jd akhwat..
:) skrg still sme but dh tukar Naqibah..seronok..Cikgu Zaimah nmenye..baik sangat..
aku pun dh anggap dia mcm mak aku..apa yg diceritakn olehnya aku akn jdkn ikhtibar..

okela nk kne menutup tirai blog dh sbb ada kerja sikit nie..
akhir kata aku Redha dengan ketentuan ini sbb aku yang pilih jalan ini dan jalan ini jua akan terus aku lalui hingga tamat zaman persekolahan ini :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan