Ahad, 16 Januari 2011

me as a housekeeping




Alhamdulillah syukur kepada Allah S.W.T masih memberi lagi kita nafas untuk menjalani kehidupan yang pelbagai ragam ini. Nak ceritalah kan yang aku ni memang dah lama tak menulis blog gara-gara tiada kekuatan nak tulis. Bukan tiada idea tetapi terlalu banyak idea yang mencurah-curah hingga ke ladang gandum :) hehe

Sebenarnya aku terpanggil untuk menulis blog malam nie sebab terasa macam nak menulis.

HIDUP SELEPAS TAMAT STPM

memang lah amat merindui kenangan di sekolah tu tapi apa boleh buat kan aku kena lah juga terima hakikat bahawa zaman persekolahan tu dah tamat. :) Lepas je aku balik ke puchong ni banyak yang berubah sebab aku dah semakin CHUBBY dalam bahasa melayunya TEMBAM
Sebab apa jadi macam tu sebab "my rutine was changging" dulu bangun pagi-pagi kat asrama terus bersihkan diri dan solat subuh tapi kini subuh terlambat sedikit tapi cepat-cepat solat. Jangan ikut macam ni tak baik melambat-lambatkan solat kan. Sepanjang tahun 2011 yang baru ni tidak banyak yang berubah keadaan masih sama (ni cerita pasal aku je tak campur family lagi) Hari tu aku ada mohon nak jadi Casher dekat ACE HARDWARE tetapi last2 aku tolak pula sebab dengan alasan aku tidak mahu kerja tu. (first2 excited but tiba2 je taknak) semua orang marah aku kenapa tak pergi kerje tu. Actually aku tak mahu la tula gatal-gatal mintak sekali dapat then bila dah dapat taknak pergi pulak. (mak aku geleng kepala je tengok perangai aku ni) (^^")

EVERYDAY RUTINE

wake up: 6.00 a.m
clean up myself
subuh prayer
make a coffee or tea
cleaning up anything at kitchen
washing all cloths
breakfast with my mum
ioning my sister's school uniform
cleaning up my sister's room or my parent's room
cook anything (simple dishes)

sleep at: 12.30 p.m and wake back at 1.30 p.m
clean up myself
zohor prayer
read Al-Quran
get some to eat (lunch)
sit at infront of pc
cleaning something if got some messy

4.45 p.m until 1.30 a.m
asar prayer
cook something again for dinner
cleaning time again
maghrib prayer
read Al-Quran
Dine with family
Isyak prayer
:)
then FBING TIME
check it out religion stuff or read about history

itulah rutinnya setiap hari walaupun begitu kerja-kerja dirumah tetap beres sebab ada orang sound aku dia cakap "Along kau dah hutang meninggalkan rumah nie selama empat tahun" faham-faham jela nampaknya aku dah jadi MAID dalam rumah abah ni.

to be continue




Tiada ulasan:

Catat Ulasan