Selasa, 8 Februari 2011

Apa yang ku rasakan


Tiap saat dikau hadir pembawa cahaya dalam hidup ini
takala aku sendirian mencari terangnya lantera
aku meraba keseorangan dalam gelap dan sunyi
hari ditemani bisikan entah dari mana
ku mencari lagi apakah erti hidup ini
jika agama tiada? jika pegangan tiada?
perlukah kekayaan dunia dinikmati?
terus kita melupakan siapa pencipta?
tidak memahami tujuan hidup kita?
kadang kala aku tersentak dengan kata-kata
manusia manis bicara janji bertingkat
tapi adakah benar katamu itu?
aku rindukan padaNya
mencari cintaMu yang Agung itu
aku rindukan pada Rasulullah
para sahabat/sahabiah
mendengar kisah mereka membuat aku
menitis air mata hinggakan basah pakaian ini
mencari kebenaran dalam hidup ini
memang perit jerihnya
jika tanpa pegangan kitakan sesat
dek mengikut nafsu serakah yang tak
pernah jemu menghasut kita lakukan kejahatan
yaAllah aku malu dan semalunya
mengapa mereka tidak memahami
rontaan dan luahan aku ??
apakah silap membetulkan keadaaan yang makin runcing ini?
yaAllah aku menangis kerana takut akan azabMu
mengapa mereka tidak memahami
janjiMu wahai Ya Rab sesungguhnya benar
aku takut denganMu yaAllah

pintaku agar aku kan kekal dijalan ini dan terus berusaha meneruskan dakwah ini walaupun aku bergelar wanita biasa.


QS.Al-Kahfi [18]: 28 “Dan tahanlah dirimu bersama dengan orang-orang yang menyeru Rabbnya di pagi dan di senja hari dengan mengharap keridhaanNya, dan janganlah kedua matamu berpaling dari mereka.”


nukilan: norain esmaal, puchong, 11.58 p.m, 9 februari :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan