Isnin, 30 Januari 2012

puisi tersirat pendidikan luar

i'll never forget this moment

tika ini hujan di luar giat jatuh
basah ke bumi bertuah
takala ini angin berderu kuat tanpa bicara
hebat hinggakan aku alpa
anggan jauh bukan semena mena hilang kawalan
keriangan jiwa baru pulang dari tempat berkawanan
keindahan kenangan bersama di sana menjadi memori indah
kian aku terus dalam mimpi semalam tersudah
ingin aku hidup lagi bersamanya di sana
mencipta nama mencipta tenaga
biar itu menjadi saksi kita
mengukir bingkai kerinduan ombak sang pencipta
berjalan jatuh bangkit semula
tanda kita dah serasi bersama
indah nian kita melukis pelangi pagi hingga ke petang
tak kira cuaca mendatang
kita tetap utuh di sini
hinggakan aku juga yang ranggi
mencapai tanganmu yang jauh itu
cuba memberi aku senyuman di situ
nyayian kita membuai menusuk sanubari
membuat kita lebih berani
naikkan semangat yang kian rapuh
hinggakan hari pun membuka tirai subuh
bersengkang mata, bersengkang tubuh
walau diri terasa dipaksa
aku tahu kau dan aku tetap kuat perkasa
sayang seribu kali sayang kenangan ini sampai di sini sahaja
tak boleh nak ulang walau kau merakamnya
indah tak terperi siapa boleh bagi ?
hanya ini dapat ku nukil bicara yang kian akan terus segar diingatan

p/s: aku dah jatuh cinta dengan Pendidikan Luar T_T

Tiada ulasan:

Catat Ulasan