Selasa, 24 Ogos 2010

catatan yang dah lama tak tercatat


Assalamualaikum w.t.b
hai kawan2 lama dah aku tak menulis blog akibat drpd pelbagai2 dugaan yg aku terima setelah tamat bulan mei yg lalu..mcm2 jd tapi aku tak bolehlah nak bagthu semua yg jd..
sempena bulan ramadhan yang dah dekat 2 minggu kita berpuasa..Alhamdulillah aku tahu yang kali nie byk benda yang Allah kurniakan kpd semua umatnya..mana tak nya amalan fardu digandakan pahala dan amalan2 yg lain..seronok sangat masa bulan puasa nie..mcm2 boleh kita lakukan tak2 maksud aku bukan benda2 yg tak sepatutnya tetapi kita pelbagaikan amalan dan lakukan semampu yang boleh..
Baru2 nie iaitu 21-22 ogos 2010 seramai 37 orang pelajar asrama putera dan puteri teknik ipoh telah mengikuti program 3-R iaitu REMAJA RAI RAMADHAN yang bertempat di MASJID SULTAN YUSUF RAPAT SETIA IPOH..alhamdulillah apa yang dpt aku ceritakan di sini ialah pengalaman aku pertama kali beritikaf di masjid tersebut..bagi orang luar sana struktur masjid tersebut dari luaran tampak biasa tetapi apabila korg masuk..MasyaAllah...sejuk jer...binaan dalaman amt cantik..
nak dipendekan cerita aku demam teruk masa Qiam berlangsung..tp nak ta nak aku kne guk teruskan..mcm2 aku belajar kt sne..mcm nak join lg jer..
apa2 pn terima kasih aku nak ucapkan kepada:

cikgu azrina
cikgu zaimah
umi syamsiah
umie
murabiah2
murabi2
ustaz dan ustazah
yang banyak membantu kami akhwat2 di SMTI utk bangkit semula memperjuangkan syiar Islam..InsyaAllah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan