Selasa, 22 Mac 2011

saat itu

tempat geng surau melepak (bukan melepak suka-suka ye)

disaat aku mananti
kau memberikan jawapan
hatiku berdebar tertanya-tanya
adakah ia benar dan ikhlas
atas dasar hatimu?
yang benar-benar meluahkannya
atau ia sekadar kata-kata yang
manis dimulutmu untuk
menyedapkan bicara denganku
segala yang kau berikan padaku
amat aku hargai dan ianya satu
nilai yang amat berharga padaku
terima kasih aku ucapkan
semoga apa yang kita bicara
selama bersama
kebahigiaan, kesetiaan, dan kejujuran
akam kekal slamanya
aku bersedia menanti segala
apa jua cabaran yang akan
aku tempuhi pabila hidup
tanpamu disisiku
walaupun ia benar pahit
namun semua memori indah
tidak mungkin dapat ku lupakan
kerna ianya cukup indah dan bererti
persis ku bina bingkai kenangan abadi
digantung disetiap penjuru
hatiku
semuanya bersamamu..

CIPTAAN ASAL: nuradila alias
PENGOLAH SEMULA: norain hasni


p/s: nukilan ini adalah semasa ana dan sahabat ana ni di sekolah menengah teknik kuala kangsar. kisah kami dinukil di dalam bait-bait puisi dan sajak kerana tempat meluah kami di situ la. (agak jiwang) tapi ini lah hobi masa terluang di sana. sangat rindu pada anda semua.

gambar tu adalah surau tempat ana dan sahabiah melakar sejarah bersama.

1 ulasan:

  1. ouh..sungguh terharu..rndu pg surau SMTKK..

    BalasPadam