Rabu, 24 Ogos 2011

satu malam


neon malam di Kuala Lumpur

satu malam
aku duduk di balkoni rumah ku
sambil menikmati pemandangan
Kota Raya Kuala Lumpur
yang sibuk sahaja jika di lihat dari atas
kerlipan neon menambahkan seri malam ini
menikmati angin sedamai tak pernah ku dapat

satu malam
aku di sini menantikan diri kau jalan di bawah
mencari bayangmu yang entah hilang ke mana
menunggu diri kau dari semalam
bagai malam ini memahami aku
takala bulan mengambang sejauh mungkin
ingin ku berikan kepada kau
buktikan kau bahawa cintaku ini benar
sesuci embun yang baru menitis di kelopak daunan
cewah aku mula berangan pulak

satu malam
aku keluar berjalan mencari wajahmu
mungkin ada disebalik konkrit bandar
ingin melihat diri kau lelaki
adakah juga keawangan bagai aku?
perlahan aku berjalan
jika terlihat sedikit detik jalanan kau
terubat juga hati sempit aku

satu malam
terselak selak di kesamaran gelap bangunan itu
yeahh aku dapat lihat kau sayang
sangat manis dan sungguh menusuk kaku
aku berdiri di hadapan kau
hey perasaan bergaduh sendiri
nak tanya malu nak tegur segan
oh kau sungguh tampan sayang
buat aku hampir pengsan di sini

satu malam
aku berjalan pulang ke apparmentku
sambil hati berbunga ros kembang
eh aku dah jatuh cinta
dengan lelaki itu
tak sangka
unexpected accident tau aku dengan kau
tapi kau masih tak kenal aku
kerna hanya aku sahaja
yang kenal kau
bila aku nak bagitahu hal sebenar?
o.O?
terus masuk bilik dan tidur sampai esok


p/s: i know that your life can go on without me, that you can be happy without me, that you can survive without me but even if you turn me away, i will still choose to stay with you and be your sweetest stranger forever.. :) cewahhhh!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan